השגריר: "מה שמאחד את אירופה וישראל – זו המלחמה באנטישמיות"

    אריאל שרפר No Comments on השגריר: "מה שמאחד את אירופה וישראל – זו המלחמה באנטישמיות"

    שגריר האיחוד האירופי החדש בישראל, עמנואל ז'ופרה, נפגש היום (ב') עם כתבים מהתקשורת החרדית, ודיבר על הכל: על האנטישמיות באירופה, הצפת היבשת במוסלמים, ירושלים, פלשתינים, איראן, סוריה, וגם על הקשר של האיחוד עם הערים החרדיות | אריאל שרפר חזר עם דיווח מפורט

    שגריר האיחוד האירופי עם כתב "קול חי", אריאל שרפר
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "האיחוד האירופי אינו מדינת-על ונושאים רבים ובהם השחיטה הכשרה והמילה נפתרים במדינות עצמן. אך החשיבות הגדולה שמאז אמנת ליסבון חל מהפך שהאיחוד האירופי כארגון גג חילוני מכיר בחשיבות הדת לחברה ומנהל דיאלוג פתוח לשמירה על חופש דת בכל המדינות". כך אמר היום (ב') שגריר האיחוד האירופי החדש בישראל, עמנואל ז'ופרה, במפגש בירושלים עם כתבים מהתקשורת החרדית.

    אין ספק, כי בזמן שבחדשות בארץ שומעים מדי פעם בפעם על יוזמה חדשה ומדאיגה במדינות אירופה לחקיקת חוקים נגד ההלכה היהודית, באופן המאיים על שגרת חייהם של יהודי אירופה, טוב עשה האיחוד האירופי שהזמין את הכתבים מהתקשורת החרדית לפגישה המיוחדת עם השגריר כדי שיבהיר באופן רשמי את עמדת הארגון בנושא כה רגיש וחשוב ליהודים בכל העולם.

    כידוע, היהודים באירופה חוששים משינויים והשפעות על השלטון במדינות בהן יש קהילות יהודיות גדולות, ולאחרונה הצטרף לחשש זה הנתון הבלתי ניתן להתעלמות על עליה משמעותית בהגירה למדינות אירופה, בעיקר של מוסלמים רבים, שהופכים לגורם משפיע ביותר במדינות היבשת, והדבר בא לידי ביטוי גם בפוליטיקה האירופית.

    עם זאת השגריר ז'ופרה לא מודאג מכך ומסביר כיצד ניתן להפוך זאת ליתרון וליצירת אזרחות אירופאית טובה יותר. לדבריו ההגירה מכל המדינות בעולם – ולא רק ממדינות אסלאמיות – רוסנה משמעותית בשנים האחרונות, למען אזרחי אירופה והשמירה על הגבולות כראוי, אך ניתן להפוך מהגרים חוקיים לאזרחי אירופה המכבדים את חוקיה ומחויבים להם ע"י חינוך נכון ומתאים.

    "מה שמאחד את אירופה וישראל וחשוב לנו ולכם זו המלחמה באנטישמיות, שהיא מכה בערכים האירופאים. המאבק באנטישמיות חשוב כי זה מאבק על מי אנחנו ועל זהותנו העצמית ואנחנו חייבים להילחם נגד תופעה זו בגלל שזה אינטרס שלנו ויש לנו שיתוף פעולה בזה במיוחד עם ישראל", דברי השגריר.

    על ירושלים: לא מחליטים

    בשיחה שמתקיימת עם דיפלומט בכיר זר בירושלים, אי אפשר להתעלם מהפרסומים האחרונים על כוונת נשיא ארה"ב טראמפ להכריז רשמית על ירושלים כבירת ישראל. האיחוד האירופי, לעומת ממשל טראמפ החדש, הרבה יותר זהיר בדבריו בנושא טעון זה ומחליט בשלב זה – שלא להחליט, כפי שאומר השגריר ז'ופרה בצורה הברורה והפשוטה ביותר: "האיחוד לא יכריע בסוגיה טעונה זו לפני שתידון במו"מ בין ישראל לפלסטינים ונציגויות האיחוד האירופי נשארות כיום בתל-אביב, על-פי החלטת האו"ם. עם זאת, השגריר ז'ופרה הדגיש כי היסטורית לא ניתן להכחיש את הקשר המשמעותי בין ישראל וירושלים – בניגוד להחלטת אונסקו שניסתה לנתק את הקשר – אך לדברי השגריר, לאיחוד אין עמדה רשמית בעניין.

    בהתייחסות לסכסוך הישראלי-פלסטיני הביע שגריר האיחוד האירופי בישראל אופטימיות זהירה ואמר כי סכסוכים לא נמשכים לעד, וצריך לפתור אותם בעבודה קשה שחייבת להיעשות. הוא הוסיף כי לאירופה יש ניסיון במלחמות ארוכות כמו בבלקן ולאיחוד יש מטרה להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים. יחד עם זאת, הפתרונות צריכים לבוא בעיקר משני הצדדים. בנוסף הצהיר השגריר ז'ופרה כי לאיחוד האירופי אין חוב לישראל בניסיון לתקן את שאירע ליהודים באירופה בעבר הרחוק ובמלחמת העולם השניה, אלא הכרה בסיסית שאינה ניתנת לשינוי בחשיבותה של ישראל ובתרומתה המשמעותית לעולם כולו בתחומים רבים.

     

     

    בשיחה המרתקת עם שגריר האיחוד האירופי בישראל עלו סוגיות רבות ומגוונות ובהן המאמצים הבינלאומיים להביא לסיום הלחימה בסוריה, הצהרה כי האיחוד פועל בשטחי סי מטעמים הומניטאריים ואינו מקים מבנים משמעותיים לפלסטינים, וכמובן – הסכם הגרעין עם אירן.

    לדברי השגריר ז'ופרה, הסכם הגרעין עם אירן – טוב איתו מאשר בלעדיו, אך צריך לדאוג לעתיד האיראני בהקשר למאמצים להביא לסיום הלחימה המתמשכת בסוריה, כשהשחקן הבכיר בהקשר זה היא רוסיה. כידוע, לאיחוד האירופי יש מחלוקת גדולה עם רוסיה מאז הסכסוך שלה עם אוקראינה, אך ערוצי התקשורת עדיין פתוחים ונמשך המשא ומתן להבאת כל הפלגים המסוכסכים בסוריה למשא-ומתן בז'נבה.

    הסכנות ליהודים באירופה

    ובחזרה לסכנות ליהודים באירופה: אחד הנושאים החשובים בעיני שגריר האיחוד האירופי בארץ, זו המלחמה באנטישמיות, כשבקרב זה נפתחה בשנים האחרונות זירת לחימה רחבה ביותר: האינטרנט.

    השגריר ז'ופרה חשף כי קיימת תכנית מפורטת של קוד אחריות להפלה מהירה של כל פרסום אנטישמי ברשת, על-ידי החברות עצמן המשמשות לו במה. לדבריו, יש חשיבות לכך שלאיחוד האירופי יש כוח גדול מול החברות המפורסמות בעולם המנהלות את המרחב הווירטואלי החופשי ברשת – אך ישנה חשיבות רבה עוד יותר לדיווח מהיר ככל האפשר של האזרחים עצמם על כל תוכן אנטישמי המתפרסם באינטרנט, שהוא לדברי השגריר כלי מסוכן ללא כל ספק, שלצד תכנים חיוביים וסיוע בעבודה משמש להפצת חומרים שליליים ומסוכנים וחובה לפקח על כך.

    בסיום המפגש החשוב שכיסה תחומים רבים הצהיר שגריר האיחוד האירופי בארץ, עמנואל ז'ופרה, כי בכוונת הארגון החזק באירופה להשיק בקרוב תכנית חדשה לשיתוף פעולה ארגוני וחברתי עם שלוש רשויות חרדיות גדולות בישראל, וציין את חשיבות ההיכרות של האיחוד האירופי עם הציבור החרדי והיכולת לתרום מהידע הרב של ארגון הגג האירופאי לקהילות חרדיות גדולות בישראל וברחבי העולם.

    לשמוע הצהרה כזו בירושלים, משגריר האיחוד האירופי בישראל, מעורר מחשבה טובה שבאירופה יש עם מי לדבר – ויש גם מי שמקשיב…



    0 תגובות